Ahold Delhaize mist het Ahold-gevoel

Geplaatst door | 1 reactie Beleggingstips

Ahold Delhaize heeft met de kwartaalcijfers de beleggers niet aan zich weten te binden.

Door de fusie is de omzet met 67% gestegen tot 16,1 miljard euro en de winst met 70% tot 355 miljoen euro. Topman Dick Boer heeft het over sterke resultaten. Een minpunt is dat de onderneming op dit moment geen goed antwoord heeft op de opkomst van de digitale ‘super’. Natuurlijk is het mooi om te horen dat de integratie tussen Ahold en Delhaize op koers ligt; dat de samensmelting 750 miljoen euro aan financiële voordelen zal opleveren in 2019 en dat daarvan 250 miljoen euro zal worden geïnvesteerd in de eigen merken. Het is allemaal mooi en marktvolgend, maar onvoldoende gericht op het creëren van toegevoegde marketingwaarde. Op dat punt hebben bedrijven als Amazon de gefuseerde combinatie van de troon gestoten. Het management van Ahold Delhaize had het nooit zover mogen laten komen, maar het verklaart wel het onderbuikgevoel van de markt in de vorm van een koersdaling van 2,1% naar 17,31 euro. Charttechnisch is het zwak dat de koers hierdoor beneden de steun is gekomen van 18,00 euro. De volgende steun ligt op 13,50 euro. Het Ahold-gevoel zou weer moeten ontwaken.

Ahold Delhaize mist het Ahold-gevoel

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China en houdt zich vooral bezig met duiding van het financiële nieuws voor ondernemende beleggers. Sinds 2008 publiceert hij voornamelijk voor het Cash platform.


De berichten op Cashcow kunt u ook lezen via de distributieplatforms LinkedIn, Twitter of Facebook. Vragen worden alleen beantwoord via deze website en niet via social media. Haatdragende of respectloze vragen/reacties zal ik niet in behandeling nemen.


Bekijk alle 19611 berichten van Eddy Schekman

Één reactie op “Ahold Delhaize mist het Ahold-gevoel

  1. Sorry, maar dit verhaal rammelt aan alle kanten.De digitale super heeft geen meerwaarde tenzij men ver weg woont van een supermarkt ofwel het huis niet uit kan. In alle andere gevallen gaat de consument liever zelf naar de naburige supermarkt en zoekt zijn voedsel uit, zeker als aan het via internet bestellen ook nog bezorgkosten vastzitten en men geen zin heeft thuis te moeten wachten tot de bestelling binnen komt. Met de huidige ruime openingstijden van supermarkten kan men bovendien ook s’avonds nog terecht, daar kan geen enkele digitale supermarkt tegenop. Die supermarktketen die Amazone heeft overgenomen is een speciale (en waarschijnlijk ook duurdere) niche vorm, waar veel consumenten geen boodschap (LOL) aan hebben.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten