Winst Zalando stijgt fors

Column | Nog geen reacties

Online shopping is één van de krachtigst groeiende ontwikkelingen ter wereld. En de beste online shopping-bedrijven beheersen de kunst om marktaandeel te veroveren, om vervolgens te gaan oogsten. Dat zie je bijvoorbeeld bij het Duitse online modehuis Zalando, dat onlangs met geweldige cijfers kwam. Maar ook de Amerikaanse bedrijven Amazon en eBay en het Chinese Alibaba beheersen de kunst van groei en oogsten. Dat zie je tevens terug in de koersontwikkeling van deze bedrijven. De afgelopen 12 maanden boekten de hierboven genoemde bedrijven rendementen tussen de 21% en 52%.*

Beleggers kunnen de sector online shopping eigenlijk niet links laten liggen. Want bij online shopping zie je groeicijfers en groeiverwachtingen waar ze bij offline shopping alleen maar van kunnen dromen. Zo boekte Zalando het afgelopen kwartaal een stevige omzetgroei van 25%, in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Ook de brutowinst steeg fors: 170%.

Online shopping groeit én oogstZalando is een mooi voorbeeld van hoe de beste online shopping bedrijven ter wereld te werk gaan. Eerst veel investeren in de opbouw van een perfect werkende website, met alle gewenste functionaliteiten. Dan met uitgekiende marketing marktaandeel veroveren. Om vervolgens te gaan oogsten. Datzelfde zie je bij Amazon, eBay en Alibaba. Zij zijn uitgegroeid tot online shopping powerhouses, die gigantisch veel bezoekers trekken.

$3.579 miljard

Online shopping blijft voortdurend marktaandeel veroveren op de “stenen” winkels. In West-Europa wordt momenteel een zesde van alle kleding en schoenen via internet verkocht. Dit gaat de komende jaren richting een derde. En je ziet die groei eigenlijk op alle terreinen. Volgens de berekeningen van onderzoeksbureau eMarketer zullen de mondiale online verkopen tot en met 2019 met circa 115% stijgen, naar het gigantische bedrag van ruim $3.579 miljard!

Optimaliseren rendementskansen

Voor beleggers is het een interessant gegeven dat de toekomst voor online shopping bedrijven er zonnig uitziet. Natuurlijk doen niet alle online shopping-bedrijven het op de beurs zo goed als de hierboven genoemde bedrijven. Daarom is het verstandig om te spreiden, als je van de voortgaande groei van online shopping wilt profiteren. Dan optimaliseer je rendementskansen in verhouding tot het risico.

Deze beleggingsaanbevelingen zijn opgesteld door Robert Schuckink Kool, directeur bij Trend Invest. De heer Schuckink Kool heeft op het moment van publicatie geen eigen positie in de besproken fondsen. Overige meldingen inzake de Wet Marktmisbruik kunt u hier vinden.
* In het verleden behaalde en in de toekomst te verwachten rendementen vormen geen betrouwbare indicator voor toekomstige resultaten. De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.


Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het columns overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten