Deutsche Asset Management (Deutsche AM) heeft de merknamen van zijn indexfondsen (ETF’s) en grondstoffenfondsen (ETC’s) geharmoniseerd tot ‘Xtrackers’. De nieuwe productnaam is een nieuwe stap in het verder stimuleren en verbreden van het groeiende passieve aanbod van Deutsche AM.
Deutsche AM vervangt alle huidige fondsnamen die ‘db X-trackers ETF’s’ of ‘db-X ETC’s’ bevatten, door het eenvoudige ‘Xtrackers’. Een enkele, coherente productnaam die de kwaliteit van Deutsche AM’s indexproducten uitstraalt, is volgens de vermogensbeheerder veel eenvoudiger te onthouden in een markt met duizenden producten*. De markt van indextrackers is nu veel groter dan tien jaar geleden toen Deutsche AM zijn eerste ETF’s lanceerde.
De nieuwe merknaam is een volgende stap in de verbreding van het passieve aanbod van Deutsche AM. Zijn ETF-aanbod is nu een van de grootste in Europa voor directe, fysieke ETF’s, en bevat ook een reeks Core-ETF’s met lage kosten.
“Wij willen efficiënte oplossingen aanbieden om de index te volgen, en de nieuwe branding helpt dit mogelijk te maken. Wij creëren zo een meer coherent en apart productaanbod, dat beleggers onmiddellijk zullen herkennen”, zegt Reinhard Bellet, hoofd Passief bij Deutsche AM.
De afgelopen 12 maanden noteerde Deutsche AM een instroom van 2,7 miljard euro in zijn ETF’s en ETC’s (Bron: Deutsche AM, 24 april 2017).
De nieuwe merknamen zullen de komende negen maanden in de markt gezet worden, in overeenstemming met de toezichthouders. In eerste instantie past Deutsche AM enkel het marketingmateriaal aan en dus nog niet de namen van de bedrijven die de fondsen uitgeven. Mocht Deutsche AM ook deze namen aanpassen, worden de aandeelhouders tijdig op de hoogte gebracht.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!