De volgende betaalbare elektrische auto’s komen er aan

Geplaatst door | 11 comments Partnernieuws

Vele fabrikanten kondigden afgelopen maanden relatief betaalbare elektrische auto’s aan. Hiermee lijkt de tijd van de dure elektrische auto met een prijs van 100.000 euro of meer voorbij.

De volgende betaalbare elektrische auto's komen er aan

Belangrijke vraag is dan natuurlijk, wat kosten de modellen, welke modellen komen er aan en welke afstanden kun je ermee afleggen? Ook hoe de auto’s zich verhouden tot de overige elektrische voertuigen is iets om rekening mee te houden. Hier volgt een overzicht.

Het jaar 2020

Het jaar waarin de elektrische auto definitief doorbreekt zou zo maar het jaar 2020 kunnen zijn. Tot op heden zijn het qua elektrische auto’s vooral de dure Jaguars en Tesla’s die al dan niet met een flinke belastingsubsidie de dienst uit maken rondom de Nederlandse oplaadpalen voor elektrische auto’s. Hetgeen niet zelden de wenkbrauwen doet fronsen.

Mogelijk komt daar verandering in, dit omdat de relatief betaalbare varianten klaar staan in het startblok. De modellen welke ‘het’ moeten gaan doen, zijn in dit overzicht te vinden. Hoewel ‘betaalbaar’ arbitrair en persoonlijk is leggen we de lat op 50.000 euro, nog steeds vrij veel voor een auto maar al wel zo een 50% goedkoper dan de dure tegenhangers. Van plan om een van de nieuwe elektrische auto’s aan te schaffen? Dan is het wel belangrijk dat je een autoverzekering kiest die past bij jouw situatie. Via Autoverzekering.nl kun je jouw autoverzekering vergelijken met verschillende grote aanbieders om zo uiteindelijk de goedkoopste autoverzekering van Nederland te vinden met de beste dekking.

De vergelijking

De Kia e-Soul maakt deel uit van de nieuwkomers voor het jaar 2020.Een van de meest gestelde vragen is natuurlijk: welke afstand kan ik afleggen met een volle accu? Voor de fabrikanten is de zogenaamde actieradius vaak een probleem, dit omdat meer capaciteit grotere accu’s inhoud welke de auto al snel een stuk zwaarder maken.

Natuurlijk is een zwaardere auto gelijk een stuk duurder en het monteren van grote accu’s of meerdere is vaak lastiger dan een grotere brandstoftank in een auto plaatsen. Dit is dan ook een van de redenen voor Mini om zich zorgen over te maken gezien ze onderaan de lijst terecht gekomen zijn. De Mini Electric bedoeld voor het gebruik in de stad, althans dat is de redenering van Mini. De kosten zijn zo laag mogelijk gehouden om het rijplezier niet in te perken en de kosten niet te hoog te laten uitkomen wat voor een groot deel de actieradius heeft beperkt.

Een grote actieradius is immers niet nodig bij gebruik in enkel de stad zelf redeneerde Mini. Maak je echter wel eens een ritje tussen Maastricht en Groningen dan doe je er goed aan deze lijst nauwkeurig te bestuderen. De actieradius van Tesla Model 3, is een van de redenen waarom deze auto zich bevindt in de hogere posities van de verkoopstatistieken.

De actieradius

Door fabrikant opgegeven actieradius:

  •      De Volkswagen ID.3 550 actie radius: 550 kilometer
  •      Kia e-Niro actie radius: 455 kilometer
  •      Kia e-Soul actie radius: 452 kilometer
  •      Hyundai Kona Electric actie radius: 449 kilometer
  •      Opel Ampera-e actie radius: 423 kilometer
  •      Volkswagen ID.3 420 actie radius: 420 kilometer
  •      Tesla Model 3 Standard Range plus actie radius: 409 kilometer
  •      Renault Zoe actie radius: 390 kilometer
  •      Nissan Leaf 62 actie radius: 385 kilometer
  •      Peugeot e-208 actie radius: 340 kilometer
  •      Opel Corsa-e actie radius: 330 kilometer
  •      Volkswagen ID3. 330 actie radius: 330 kilometer
  •      DS 3 E-Tense actie radius: 320 kilometer
  •      Peugeot e-2008 actie radius: 310 kilometer
  •      BMW i3 actie radius: 310 kilometer (i3s: “tot bijna 300 kilometer”)
  •      Hyundai Ionic Electric actie radius: 294 kilometer
  •      Nissan Leaf 40 actie radius: 270 kilometer
  •      Skoda Citigo i-EV/Seat Mii Electric actie radius: 260 kilometer
  •      Volkswagen e-Up actie radius: 250 kilometer
  •      Mini Electric actie radius: 235 kilometer
  •      Volkswagen e-Golf actie radius: 230 kilometer
  •      Honda-e actie radius: 200 kilometer
  •      Smart EQ actie radius: 160 kilometer
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

11 reacties op “De volgende betaalbare elektrische auto’s komen er aan

    • Het antwoord weet ik niet, maar rationeel ik vraag me af waarvoor je aan het einde van de rit meer kwijt bent: een moderne brandstofwagen + brandstof + onderhoud OF een elektrische wagen + e-brandstof + onderhoud. Maar veel belangrijker is dat we in een schone lucht over straat kunnen lopen en dat kleine kinderen de verstikkende uitlaatgassen niet meer inademen.

      • Onzin 30% van alle energie die op gewekt wordt komt uit Kolen centrales in Europa.
        Het energie net kan het niet aan en moet gigantisch uitgebreid worden. En na 6-10 jaar is een auto praktische afgeschreven.
        Doe eens kijken naar de kleine modellen ben je 28k kwijt aan een auto een kleine auto leasen kost 200 euro in de maand 24000 per jaar je kunt dus 10.000 jaar probleemloos leasen en dan heb je 4000euro om te tanken. En na 10 jaar rij je nog steeds nieuw en probleem loos

      • Hoezo Eddy,

        Heb jij tot noch toe zo vreselijk geleden onder die “verstikkende” uitlaatgassen? Na 50 jaar op deze aardkloot heb ik er letterlijk nooit last van gehad. Ik denk dat dit voor onze kinderen niet anders is. Alles went schijnbaar…,

        Gr Rob.

    • Daarnaast, wat voor formaat auto heb je dan? Een boodschappenwagentje een actieradius van 500km geven is waarschijnlijk niet zo moeilijk, maar een auto voor een gezin met drie kinderen is heel andere koek.

  1. Bij elektrisch rijden moet je ook medische kosten berekenen. Frustraties omdat je geen laadpalen kan vinden om je auto op te laden of deze zijn bezet soms ook door niet elektrische auto’s of de woekerprijzen per kw. Nachtmerries over je accupakket of deze het niet zal gaan begeven. Dit alles heeft een negatieve invloed op hart en bloedvaten en kan verhoging van de medischekosten met zich meebrengen.

  2. Was altijd wel een voorstander van elektrisch rijden. Maar als ik dan lees dat een waterstofauto vol getankt word in 4 minuten en daarmee het overschot aan stroom dat duurzaam word opgewekt als opslag kan dienen. En ook nog de co2 uit de licht filtert. Dus het co2 probleem meteen kan verminderen ben ik toch echt om. Klimaat gezeik zijn dan snel vanaf. Snap dan toch echt niet dat ze daar hun zinnen op zetten en betaalbaar maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten