Fidelity: 6 groeikansen China

Geplaatst door | Nog geen reacties China, Research

Fidelity: 6 groeikansen China

In de Chinese economie verschuift de focus van de export naar de binnenlandse markt. Bedrijven die daarvan weten te profiteren zullen de komende vijf jaar snel kunnen groeien, zegt Raymond Ma, manager van het Fidelity China Consumer Fund in bijgaand Perspective. De afgelopen jaren realiseerden deze nieuwe Chinese ondernemingen een jaarlijkse winstgroei van tussen de 20 en 40%, terwijl die bedrijven in de oude sectoren onder de 10% bleef steken. De beursgang van internetmarktplaats Alibaba kan op korte termijn weliswaar voor enige koersschommelingen zorgen, maar de vooruitzichten voor de langere termijn zijn positief, stelt Ma.

Deze zes branches hebben bieden in zijn ogen de beste groeikansen voor de ogen de komende jaren:

1. Internet: In juni 2014 had 47% van de Chinezen toegang tot internet. Het aantal aankopen via internet is het hoogste ter wereld en de potentie is enorm.

2. Verzekeringen: Deze branche kan profiteren van de geplande hervorming van het pensioensysteem, wat op de middellange en lange termijn zal leiden tot een hoger aantal levensverzekeringen.

3. Beurshandelaren: Zij zullen op de korte termijn profiteren van de hogere handelsvolumes, en op de langere termijn van de toename van de directe financiering en de uitbreiding van de kapitaalmarkt.

4. Milieu: Producenten van groene energie bijvoorbeeld waterzuiveringsbedrijven, zullen profiteren van de inspanningen van de Chinese overheid om het milieu beter te beschermen.

5. Farmaceutische industrie: Een verouderende bevolking, betere verzekeringen, betaalbaarder gezondheidszorg en innovaties stimuleren de sterke groei van deze branche in de komende jaren.

6. Onderwijs en toerisme horen tot de sterkst groeiende sectoren van de Chinese economie. Dat is vooral het gevolg van de veranderende levensstijl van de Chinese consumenten.

FF China Consumer Fund Perspective – August 2014.pdf

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China en houdt zich vooral bezig met duiding van het financiële nieuws voor ondernemende beleggers. Sinds 2008 publiceert hij voornamelijk voor het Cash platform.


De berichten op Cashcow kunt u ook lezen via de distributieplatforms LinkedIn, Twitter of Facebook. Vragen worden alleen beantwoord via deze website en niet via social media. Haatdragende of respectloze vragen/reacties zal ik niet in behandeling nemen.


Bekijk alle 19683 berichten van Eddy Schekman

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten