Hoe serieus is dreigement van Unilever

Geplaatst door | Nog geen reacties Tips

Unilever heeft gedreigd op z’n minst minder te gaan adverteren op Facebook en Google als niet wat wordt gedaan de betrouwbarheid van de informatie op het systeem. Het is een begrijpelijk stap. Adverteerders willen hun boodschap nesten in een groep van digitale gebruikers die zich vertrouwd voelen op het platform, maar het kan ook zo zijn dat Unilever probeert om met deze uitspraak haar onderhandelingspositie te versterken. Beleggers blijken er evenwel niet van onder de druk. In de premarket is Alphabet 3,8% hoger en Facebook 1,2%. Toch moeten beleggers voorzichtig zijn. Beide bedrijven keren geen dividend uit en de koers/winstverhouding ligt boven de 30. Die waardering is alleen gerechtvaardigd als beleggers denken dat er voldoende groeipotentie is.

Chart Facebook

Hoe serieus is dreigement van Unilever


Deel dit artikel

Geschreven door:

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China en houdt zich vooral bezig met duiding van het financiële nieuws voor ondernemende beleggers. Sinds 2008 publiceert hij voornamelijk voor het platform CASH.


  • Volg mij via
Bekijk alle 12525 berichten van Eddy Schekman

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten