Samen met Black Friday is Cyber Monday is van de belangrijkste online winkeldagen van het jaar, meent Aanand Venkatramanan, Head of ETFs bij Legal & General Investment Management (LGIM).
Naar verwachting zal het wereldwijde volume van e-commerce kaartaankopen 20.000 miljard dollar bereiken tegen 2026, waarbij de jaarlijkse uitgaven aan betaalkaarten tussen 2020 en 2026 met gemiddeld 18% stijgen.
De omvang van de sector voor digitale betalingen is meer gediversifieerd dan sommigen denken en omvat bedrijven die zowel met als zonder kaart ‘open banking’ betalingen verrichten.
Binnen dit ecosysteem zijn omnichannel betaaloplossingen essentieel, omdat klanten voortdurend schakelen tussen online en offline interacties met bedrijven.
‘Open banking’ heeft een enorm en ontwrichtend potentieel, omdat consumenten op een veilige manier hun financiële informatie kunnen delen met handelaren of dienstverleners, of rechtstreeks vanaf hun bankrekening een betaling kunnen autoriseren, waarbij het hele kaartnetwerk wordt omzeild.
Particulieren, bedrijven en regelgevende instanties, die op zoek zijn naar eenvoudige, directe en veilige betalingsmogelijkheden, blijven groeikansen creëren voor de invoering van digitale betalingen.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!