Netflix heeft in het tweede kwartaal bijna 1 miljoen abonnees verloren, maar dat was veel minder dan verwacht.
In het tweede kwartaal raakte het streamingbedrijf 970.000 abonnees kwijt. Eerder had Netflix nog voorspeld dat het twee miljoen abonnees zou verliezen.
De omzet kwam uit op $7,97 miljard en de nettowinst op $1,44 miljard. De winst per aandeel bedroeg $3,20.
De tragere omzetgroei wijt het bedrijf aan het algemeen worden van televisie via het internet, het delen van accounts, concurrentie en de economie.
De streamingreus wil goedkopere abonnementen met reclames gaan aanbieden, naast de bestaande abonnementen zonder reclames.
Netflix verwacht in het derde kwartaal een aanwas van 1 miljoen nieuwe abonnees. De inkomsten zullen volgens Netflix naar verwachting groeien van $7,48 miljard een jaar geleden tot $ 7,84 miljard. Analisten gingen gemiddeld uit van een omzet van $8,09 miljard en een netto-abonnementstoename van 1,4 miljoen voor het derde kwartaal,
“Deze resultaten werden als een soort tornado verwacht, nadat Netflix had aangekondigd dat het wereldwijd 2 miljoen abonnees zou verliezen. Deze storm is categorisch naar beneden bijgesteld, met verliezen die veel beter zijn dan gevreesd. Toch, met 1 miljoen klanten die voorgoed afhaakten, zijn de zaken nauwelijks perfect. . Aandeelhouders zullen nog steeds het gevoel hebben dat de fundamenten van Netflix enkele fundamentele barsten vertonen. En die zullen nog heel wat tijd en zwaar tilwerk vergen om te vullen”, zei Sophie Lund-Yates, aandelenanalist bij Hargreaves Lansdown.
Netflix stond dinsdagavond nabeurs op Wall Street 8% hoger. In de reguliere handel was het aandeel ook al stevig gestegen.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!