Ahold Delhaize is afgelopen tijd sterk bij de rest van de beurs achter gebleven. De verklaring ligt vooral in het feit dat beleggers afscheid nemen van zogenaamde low vol aandelen.
Nu de rente zo hard stijgt, vindt men deze aandelen niet interessant meer. Dat is zien we ook terug bij bedrijven als Unilever, Reed-Elsevier, Wolters Kluwer en Heineken.
Maar beleggers vergeten even de stijgende dollar. 70% van de winst van de combinatie Ahold en Delhaize komt uit de USA. Dat is een flinke rugwind. Ook begint de inflatie langzaam te stijgen. Onder dit soort omstandigheden is het voor een supermarkt makkelijker om geld te verdienen. En nu de koers zo gedaald is, is de waarderingspremie ook weer normaal. De koers/winstverhouding is nu nog geen 10% hoger dan de rest van de beurs. Eerder dit jaar was dat zelfs even 30%.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!
Één reactie op “Stijgende dollar maakt Ahold Delhaize interessant”
Waarom noem je Ahold Delhaize niet in de Telegraaf. Ik denk dat AD het grootste voordeel pakt en niet Aegon e.d., Beste Cornë.