Ahold Delhaize is hard op weg om een aanval te doen op de top van 30 euro uit 2001. Het wordt tijd.
Het aandeel Ahold heeft in 20 jaar dus geen koerswinst opgeleverd. Dat is ronduit slecht vergeleken met de AEX, die sinds september 2001 is verdubbeld.
Ahold Delhaize was gisteren 2,2% lager op 27,66 euro. De koers/winstverhouding bedraagt 25. Dat is niet hoog. De onderneming heeft zich de afgelopen jaren niet sterk neergezet.
Te weinig
Er is qua marketing te veel ingezet op digitalisering terwijl Bol.com slechts een matig onderdeel van de omzet voor haar rekening neemt. Op dat punt moet je niet de strijd aangaan met succesformules als Amazon, Alibaba en anderen, los van het feit dat de infrastructuur te wensen overlaat. Ahold had veel sterker moeten inzetten op de service van een winkel met het gemak van online. Met een scanner door de winkel lopen, enkele aangeven wat je wilt en de boodschappentas laten vullen en bezorgen door een werknemer van Ahold.
De RSI voor Ahold Delhaize geeft aan dat een succesvolle aanval op de 30 euro erg moeilijk zal zijn. Daarop inzetten is riskant.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!