Japan moet iets doen

Geplaatst door | Nog geen reacties Japan

In Japan is het consumentenvertrouwen in april gedaald naar 40,8 van 41,7 in maart. Er bestaat een redelijke relatie tussen de ontwikkeling van het consumentenvertrouwen en de Nikkei als de pieken en dalen met elkaar worden vergeleken.

Het geeft aan dat de politiek nu economische daadkracht moet gaan toenemen. Dat zou goed kunnen met helikopergeld, maar wel de versie waarbij de centrale bank ‘buiten de balans om’ geld gaat lenen aan de overheid voor investeringsprojecten. Al lijkt de kans daarop niet groot door de uitspraak vandaag van de BoJ dat de economie tekenen van herstel vertoont.

Japan moet iets doen

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China en houdt zich vooral bezig met duiding van het financiële nieuws voor ondernemende beleggers. Sinds 2008 publiceert hij voornamelijk voor het Cash platform.


De berichten op Cashcow kunt u ook lezen via de distributieplatforms LinkedIn, Twitter of Facebook. Vragen worden alleen beantwoord via deze website en niet via social media. Haatdragende of respectloze vragen/reacties zal ik niet in behandeling nemen.


Bekijk alle 19707 berichten van Eddy Schekman

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten