ABN Amro: Het Britse communicatie- en advertentiebedrijf WPP (GBP 590 – Kopen) publiceerde onlangs resultaten over het eerste halfjaar van 2011. De cijfers waren in lijn met de verwachtingen van analisten. Bovendien gaf het bedrijf bemoedigende prognoses af voor de toekomst. Het koersdoel voor dit aandeel wordt verlaagd naar GBP 700.
WPP boekte in de eerste zes maanden van 2011 een winst van GBP 517,9 miljoen, waar de markt had gerekend op een winst van GBP 512,6 miljoen. De omzet kwam overeen met de consensusverwachting en bedroeg GBP 4,7 miljard; een stijging van 6,1%. WPP heeft aangekondigd, het budget voor overnames dit jaar te zullen verdubbelen. Het bedrijf wil uitbreiden op het gebied van online marketing. Tevens wil men investeren in landen als Brazilië. Dergelijke sneller groeiende markten kunnen een compensatie vormen voor de vertragende groei in de westerse markten.
Gezien de onzekere macro-economische omstandigheden heeft WPP degelijke resultaten gepubliceerd en daarbij bemoedigende vooruitzichten afgegeven. Bovendien belooft 2012 een interessant jaar te worden voor de advertentiemarkt, dankzij de komende presidentsverkiezingen in de VS, de Olympische Spelen en het Europees Kampioenschap Voetbal.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!