De kracht van LVMH

Geplaatst door | Nog geen reacties Research

“Beleggers zien LVMH, dat meer dan 60 luxemerken onder zijn paraplu heeft, steeds meer als een bedrijf dat bestand is tegen een economische neergang,” aldus Rebecca Irwin, portfolio manager van het PGIM Jennison Global Equity Opportunities Fund, over LVMH naar aanleiding van de historisch hoge beurswaarde van het luxeconcern.

“Deze mening werd recent versterkt door de sterke bedrijfsresultaten. De marges van dominante merken blijven hoog door de aanhoudende vraag naar hun duurzame producten en de kracht van hun operationele en financiële modellen.

Schaalgrootte in de luxesector brengt aanzienlijke voordelen met zich mee, onder meer op het gebied van vastgoed, talent, marketingvoordelen en gedeelde ‘best practices’. Onderscheidende merken zijn goed beschermd, omdat concurrenten de diepe geschiedenis die in de aantrekkingskracht van veel luxeproducten besloten ligt, niet zomaar kunnen benaderen.

Onderscheidende merken controleren ook hun distributie. De meeste verkopen verlopen via hun eigen winkels, ook online. Hierdoor hebben de merken controle over de voorraad, de prijzen en de beleving, wat uiteindelijk de merkwaarde beschermt.

Top luxemerken profiteren van een sterk prijszettingsvermogen. Zelfs nu het consumentenvertrouwen is afgenomen, hebben aanzienlijke prijsverhogingen voor iconische luxeproducten geen noemenswaardig effect op de vraag gehad.”

De kracht van LVMH

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China en houdt zich vooral bezig met duiding van het financiële nieuws voor ondernemende beleggers. Sinds 2008 publiceert hij voornamelijk voor het Cash platform.


De berichten op Cashcow kunt u ook lezen via de distributieplatforms LinkedIn, Twitter of Facebook. Vragen worden alleen beantwoord via deze website en niet via social media. Haatdragende of respectloze vragen/reacties zal ik niet in behandeling nemen.


Bekijk alle 19707 berichten van Eddy Schekman

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten